כזה יש לי – חפיצים

כתבה בחפיצים – בלוג הטכנולוגיה של גד גניר

לקריאת הכתבה המקורית, הקלק כאן

יום ראשון, 28 במאי 2017

כזה יש לי: Bobby Backpack

בדיוק לפני שנה הצטרפתי לראשונה בחיי כתומך לקמפיין בקיקסטארטר. השימוש במילים "הצטרפתי" במקום "שילמתי", וב-"כתומך" במקום לקוח, יכולות ללמד משהו על האופן שבו אתר מימון ההמונים מאפשר לאנשים לרכוש מוצרים ממותגים לא מוכרים, לקבל אותם משמעותית מאוחר יותר מכל הזמנה אחרת של מוצרים על המדף (או לא לקבלם בכלל במקרים מסוימים), ועדיין להרגיש חלק ממשהו מיוחד, אינטימי, ומרגש יותר מסתם עוד הזמנה באיביי או באמזון.
Bobby Backpack, אין תאים חיצוניים (צילום: גד גניר)
ולמרות שאני מחזיק בגישה הסרקסטית הזאת כלפי קיקסטארטר, מסתבר שאני מטורגט באופן ממוקד בקמפיינים שהם מקדמים דרך פייסבוק. איכשהו, כמו במקרה של ה-Fidget Cube, הלינקים האלו צפים אצלי בפיד ללא הרף, כמו שטיפת מוח, עד שאני נכנע, נכנס ומנסה להבין במה מדובר לאחר שבועות של בליץ על תת המודע שלי. לא ברור לי למה זה קורה. מעולם לא עשיתי לייק לדף, מעולם לא עשיתי לייק או שיתוף לסטטוס של האתר, ואני לא נכנס באופן עקבי לאייטמים מאתרי טכנולוגיה בחו"ל המקדמים פרוייקטים חדשים. בניגוד למה שקורה עם מוצרים אחרים במימון המונים, עם Bobby Backpack של XD Design זה לקח בערך שבוע מרגע שהתמונות החלו להופיע אצלי בפיד ועד שהחלטתי להכניס את פרטי כרטיס האשראי שלי באתר.

 (צילום: גד גניר) They had me at USB charging port
מה גרם לי לתמוך דווקא בפרוייקט המימון של Bobby Backpack? ובכן, לא נעים להודות, התיק עבר את הסלקציה האכזרית שלי בכל הקשור לקיקסטארטר הודות לשני דברים: העיצוב הייחודי שלו מצא חן בעיני, והעובדה שכלל שקע USB מובנה. אין כמו שקעי USB במקומות שאתה לא מצפה למצוא אותם כדי ללכוד את תשומת הלב שלי. כניסה לדף הפרוייקט בקיקסטארטר הבהירה לי ששני הדברים שצדו את עיני הם דווקא משניים ב-Bobby Backpack. הייחוד האמיתי שלו הוא בעובדה שהוא עוצב כשמטרתו העיקרית היא לעשות לכייסים את החיים קשים. ל-Bobby Backpack אין ולו כיס אחד הפונה החוצה. התא הראשי נסגר ברוכסן החבוי מתחת לשוליים רחבים הצמודים לגב. תא נוסף ממוקם בכרית בחלק התחתון של גב התיק, ועוד שני כיסים קטנים ממוקמים בנקודת החיבור התחתונות של רצועות הכתפיים אל התיק. גם הם, מין הסתם פונים פנימה ומוסתרים היטב.
ומה לגבי כייסים אגרסיביים יותר? כאלו שינסו להנדס באמצעות סכין פתח חדש במקום שבו החבר'ה של XD Design לא חשבו עליו קודם? ובכן, גם להם מצפה הפתעה מתסכלת: מתחת למעטה הבד החיצוני של Bobby Backpack ישנה מעין בטנה מוקשחת שאמורה לעמוד בפני ניסיונות חיתוך. כיסוי הבד של Bobby Backpack דוחה נוזלים ולטענת מתכנני התיק פיזור המשקל שלו בנוי באופן שאמור להפחית עת העומס על הגב. אגב, התיק עצמו לא כולל סוללה מובנית. שקע ה-USB מתחבר לכבל בחלק הפנימי של התיק, אליו עליכם לחבר סוללה חיצונית משלכם. הסידור הזה עדיף בעיני על פני סוללה עלומת שם שהחברה היתה בוחרת לשלב תוך התיק והיתה מייקרת את מחירו.
גב התיק, היכן שכל הרוכסנים נמצאים (צילום: גד גניר)
תא בחלקו התחתון של גב התיק (צילום: גד גניר)
רוכסני התא הראשי, מוסתרים בתוך מסגרת התיק ואינם גלויים כלפי חוץ (צילום: גד גניר)
ללא ספק, מרשים, אבל כל העמידות הזאת בפני כייסים לא היתה מאוד רלוונטית אליי מאחר ואני לא נוהג לטוס לחו"ל לעיתים קרובות. מה שכן רלוונטי אליי הוא העובדה שהסידור הפנימי של התיק הזה נהדר: תאים שטוחים המותאמים למחשב נייד, לטבאלט ולמסמכים, מוצמדים לחלק הפנימי של גב התיק. מולם, כשהתיק סגור, שני תאים רחבים יותר בהם ניתן לאחסן מצלמת DSLR עם עדשה מכובדת, סוללה ניידת, בקבוק שתייה, רמקול נייד וכו'. בחלל שנותר בין שני חלקי התיק ניתן להכניס אזניות Over The Ear, או לזרוק לתוכו חפיצים אחרים. Bobby Backpack הוא לא רק סיוטם של כייסים, הוא חלומם הרטוב של נסייני גאדג'טים כמוני שמאסו בצורך להיסחב עם שקית נוספת לעבודה פרט לתיק הרגיל, רק כדי לקחת איתם אזניות, סמארטפון נוסף, מצלמת אקסטרים על מוט טלסקופי, או כל חפיץ אחר.
הסידור הפנימי של התיק (צילום: גד גניר)
ב-3 ביוני החלטתי להצטרף כתומך לפרוייקט. שילמתי כ-50 פאונד מתוך ידיעה שלאחר סיום הפרוייקט, התיק יימכר בכ-80 פאונד. יום לאחר מכן הפרוייקט הגיע ליעד המימון שלו, כ-640,000 פאונד שנאספו מכ-10,665 תומכים כמוני. חלק בלתי נפרד מתהליך הקנייה בקיקסטארטר הוא העדכונים השוטפים על שלבי הייצור: תמונות מפס הייצור, עדכונים על תאריך האספקה ועוד. תאריך האספקה אגב היה ספטמבר 2016 ובניגוד למקרים רבים אחרים, התיק אכן סופק בתחילת ספטמבר.
יחד עם התיק קיבלתי מנעול, כיסוי גשם, ואפילו מד משקל נייד למזוודה. כיף. Bobby הפך לתיק הקבוע איתו אני הולך לעבודה. בסוף פברואר 2017 טסתי איתו לברצלנוה ל-MWC2017. את האירוע שיכול היה להפוך לחגיגה אמיתי עבור כייסים סיימתי עם אפס תקריות. לא בגלל התיק, יותר בגלל שברחובות ברצלונה הסתובבו יותר אנשי אבטחה מתיירים ותושבי העיר. התיק שירת אותי נאמנה משך כל הטיול כאשר הפגם היחיד הוא הנטייה של הרצועות להפתח לאורכן המקסימלי במידה והעמסתי על התיק משקל רב מדי. יכולתי לשפצר אותו על מנת למנוע זאת אבל זה לא באמת הפריע לי. שקע ה-USB הוכיח את עצמו מעל ומעבר: בצהריים, כשסוללת הסמארטפון שלי החלה להראות סימני מצוקה חיברתי את המכשיר אל השקע בתיק וכך הסתובבתי עד שהמכשיר נטען. קל, נוח ופשוט.
9 חודשים לאחר שקיבלתי את התיק, בהם הוא משמש אותי מדי יום, הוא עדיין נראה מעולה, לא נקרע, לא נשרט, ולא מראה סימני עייפות. כל הרוכסנים שלו עובדים כשורה כמו ביום בו קיבלתי אותו. לא רע עבור תיק ממותג שלא שמעתי עליו מעולם לפני כן. מחירו כיום בהזמנה מאתר החברה עומד על 90 פאונד. לא זול בכלל, אבל אם אתם טסים לחו"ל וחוששים מכייסים, המחיר הזה יכול לקנות לכם לא מעט שקט נפשי, או לפחות את הידיעה שאם מישהו ינסה לגנוב משהו מהתיק שלכם, תדעו על זה בזמן שזה קורה. קיימים זיופים חסרי בושה ל-Bobby הנמכרים במחירים זולים הרבה יותר, חלקם לוקחים את העיצוב של XD למקומות אחרים וכוללים תאים חיצוניים, מה שמפספס קצת את המטרה בכל התיק זה. לא ברורה לי האיכות שלהם, אבל בתמונות הם נראים מצוין, כמו המקור.

הקונספט מוצא חן בעיניכם, אבל פחות התחברתם לעיצוב? תשמחו לשמוע שהשבוע קיבלתי עדכון נוסף מקיקסטארטר ו-XD Design. שנה אחרי, החברה מציגה את Bobby Bizz, יצור כלאיים המהווה שילוב של מזוודה ותיק גב בעיצוב עסקי יותר. המחיר למקדימים לתמוך בפרוייקט החדש יעמוד על 65 דולר כאשר גם כאן תאלצו לחכות שלושה חודשים עד שיגיע אליכם התיק. אם תשאלו אותי, שווה את ההמתנה.

*עדכון: מוצרי XD Design, ביניהם מגוון התיקים מסדרת Bobby החלו להימכר בישראל ביבוא רשמי, ע"י האיש החשוב

כתיבת תגובה